Hop til hovedindholdet

Autismeforeningen København/Frederiksberg logo

Generalforsamling 2024 i Autismeforeningen København/Frederiksberg


Dato og tid

Søndag d. 3. marts 2024 kl. 13:00 til 16:30

Tilmeldingsfrist

Søndag d. 3. marts 2024 kl. 14:30

Sted

Bibliotekssalen, i Hovedbibliotekets kælder. Separat indgang fra, Solbjergvej 23, 2000 Frederiksberg Bibliotekssalen, i Hovedbibliotekets kælder. Separat indgang fra
Solbjergvej 23
2000 Frederiksberg

Generalforsamling 2024 i Autismeforeningen København/Frederiksberg


Arrangementsbeskrivelse

                Januar 2024

Indkaldelse til

Ordinær GENERALFORSAMLING 2024 i

Autismeforeningen Kreds København/Frederiksberg

 

 

Søndag den 3. marts 2024 kl. 13

’Bibliotekssalen’

 i Frederiksberg Hovedbiblioteks kælder.
Separat indgang fra Solbjergvej 23,
Frederiksberg

 

 
Kære medlem af Kreds København/Frederiksberg,

Hermed indkaldes til ordinær generalforsamling jf. foreningens vedtægter.

 

Tidsplan:

12.30  Dørene åbnes til Bibliotekssalen.
13.00  Kredsformand Tinja Vandmose byder velkommen.

13.10  Landsformand Karina Bundgaard holder oplæg om
  Autismeforeningen og
foreningens fremtidsplaner. Herefter vil
  der være mulighed for at stille spørgsmål til Karina.

13.50  Pause.
   14.00  Kaffe og kage.

 

  Efter den korte strække-ben-tisse-pause serveres kaffe

  og kage. Det er gratis for alle, der har tilmeldt sig rettidigt.

  Se frist og tilmeldingsinfo længere nede ad siden under

  punktet Det praktiske’. Husk at du kan bestille kaffe, te,

  kakao, kage (hvis du ønsker det) når du tilmelder dig op til 3

  dage før arrangementet.

14.30  Generalforsamling ifølge vedtægterne.

 

  Ca. 16.30 Mulighed for samtale og networking blandt de

  fremmødte, der ønsker dette.

                                   (NB. Salen skal være ryddet og forladt senest 17.30).


Vi håber, at du har lyst til at deltage og vi glæder os til at se dig.



De bedste hilsner fra din kredsbestyrelse

Autismeforeningen København/Frederiksberg

 

Generalforsamlingens dagsorden:

 

1.    Valg af dirigent.

2.    Formanden aflægger bestyrelsens beretning.

3.    Kassereren aflægger beretning om det reviderede regnskab for 2023 og fremlægger budget for 2024.

4.    Behandling af evt. forslag fra bestyrelsen.

5.    Behandling af evt. indkomne forslag fra medlemmer.

6.    Valg til bestyrelsen
4 bestyrelsesmedlemmer er på valg i år (Valgperiode: 2 år)

a.    Bestyrelsesmedlem Ida A. Østergaard – modtager gerne genvalg.

b.    Bestyrelsesmedlem Martin W. Andersen – modtager gerne genvalg.

c.    Bestyrelsesmedlem Signe Svejgaard – modtager gerne genvalg.

d.    Bestyrelsesmedlem Tine Heerup – modtager ikke genvalg.

  2 suppleanter er på valg i år (Valgperiode: 1 år)

e.    Suppleant Søren Ansbjerg.

f.     Suppleant Ulla Rasmussen.

7.    Valg til repræsentantskabet, 3 rep.+ 1-3 suppleanter (Valgperiode for alle: 1 år)
Følgende har været repræsentanter i det forløbne år

a.  Ida A. Østergaard – modtager gerne genvalg.

b.  Anna M. Willumsen  modtager ikke genvalg.

c.  Tine Heerup  modtager ikke genvalg.

d.  Eva M. Opresnik (1. suppleant)

e.  Mads Dragsholt (2. suppleant)

8.    Valg af revisor

Karsten Müller har været kredsens revisor i de forløbne år, og modtager gerne genvalg.

9.    Eventuelt

 

Det praktiske

 

Deltagelse, tale- og stemmeret: Alle medlemmer af Autismeforeningen København/Frederiksberg må deltage i generalforsamlingen og har tale- og stemmeret. Medlemskontingent skal dog være betalt senest ved generalforsamlingens start. Medlemskabet er personligt.
Du er velkommen til at vente med at ankomme til i pausen, inden selve generalforsamlingen begynder kl. 14.30.

 

Tilmelding og frister: Af hensyn til bestilling af forplejning, samt lokalekapacitet herunder overholdelse af brandmyndighedernes krav beder vi dig tilmelde dig senest onsdag den 28. februar, klokken 23.55.

Du tilmelder dig via dette link https://autismekbhfrb.nemtilmeld.dk/44/
Du skal bruge dit medlemsnummer for at tilmelde dig. Det er det korte nummer bag på medlemsbladet. Alternativt kan du kontakte kontor@autismeforening.dk og få det oplyst. Vær obs på, at der kan forekomme en længere svartid.
Vi beder om, at man husker at melde fra hvis man ikke kan deltage alligevel, således at vi
ved hvor mange der kommer og heller ikke får indkøbt for meget forplejning til dagen.
Får du ikke tilmeldt dig inden den 29/2 er du stadig velkommen til at tilmelde dig uden
forplejning, så længe der er plads i rummet (jf. Brandregulativet). Vær dog obs på at vi ikke har mulighed for at nå at udsende materialet hvis du tilmelder dig senere end 24 timer før Generalforsamlingen.

 
Framelding: Hvis du bliver nødt til at melde fra igen, så skal du gøre ved, at følge linket fra
den tilmeldingsbekræftelses-mail du har modtaget fra os via NemTilmeld. Linket finder du
langt nede i mailen hvor der står "Du kan rette eller afmelde din tilmelding via dette link:".


Forplejning: Hvis du har særlige behov (f.eks. allergi, intolerance m.v.) ift. forplejningen er du velkommen til at kontakte bestyrelsen på mail kbhfrb@autismeforening.dk. Mrk. emnefeltet ’Forplejning’.

 

Forslag til generalforsamlingen: Forslag fra kredsens medlemmer der ønskes behandlet på generalforsamlingen skal være bestyrelsen i hænde på e-mail kbhfrb@autismeforening.dk senest den 19. februar 2023, klokken 23.55. Mrk. emnefeltet ’Forslag’.

 

Vær obs på, at bestyrelsen ikke vil lave nogen forslag til vedtægtsændringer i år, da der er nedsat en arbejdsgruppe i hovedforeningen, der bl.a. har til opgave at få lavet nye vedtægter til kredsene.

 

Materiale: Om aftenen den 28. februar udsender bestyrelsen materiale til de tilmeldte, f.eks. eventuelt modtagne forslag.

 

Referat: En medarbejder fra Autismeforeningens sekretariat vil tage referat af aftenens generalforsamling. Til støtte for dette optages mødets lydside. Optagelsen vil senest blive slettet 14 dage efter bestyrelsen har godkendt referatet.

 

Hvordan kommer man til Bibliotekssalen?
Bibliotekssalen ligger i kælderplan med selvstændig indgang fra Solbjergvej 23 (ud mod Solbjerg Plads), eller med adgang gennem biblioteket i åbningstiden. Der er både trapper og elevator ned til salen.
 
♿︎ Biblioteket oplyser, at kørestolsbrugere bør bruge indgangen fra Solbjergvej 23, for nemmere adgang. Der er rampe udenfor, og trappelift indenfor.

 

Bestyrelsens arbejde:

Vi har delt bestyrelsens arbejdsområder op i 5 arbejdsgrupper:

  • Arrangementer.
  • Medlemskommunikation.
  • Politik.
  • Bisidning og rådgivning.
  • Sekretariatet.

Disse arbejdsgrupper arbejder og mødes selvstændigt, under overordnede rammer fastsat af bestyrelsen.

Den samlede bestyrelse mødes 5-6 gange årligt til bestyrelsesmøder af ca. 2 timers varighed. Arbejdsgrupperne planlægger selv hyppighed og længde af deres møder.

Bestyrelsen planlægger og afholder løbende arrangementer, hvoraf de fleste er foredrag, der har til hensigt at øge både medlemmernes og samfundets viden om autisme.

Bestyrelsen yder desuden - i det omfang det er muligt - bisidning til medlemmer, der har behov for dette ved møder med myndighederne.

Vi har et ønske om at have en bestyrelse der er repræsentativ for vores målgruppe. Pt består bestyrelsen af både autister og pårørende.

 

 

     Kredsbestyrelsen er pt repræsenteret i:
     Centerrådet (Borgercenter Handicap i København),

Danske Handicaporganisationers lokalafdelinger,

Dialogforum (Region Hovedstadens Psykiatri, Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center),

     DH Frederiksbergs Forretningsudvalg,

Ejendomsfonden for Autisme,

Hovedbestyrelsen (Autismeforeningen),

Københavns Kommunes Folkeoplysningsudvalg, 

Københavns Kommunes Handicapråd,

SUS – Socialt Udviklingscenters bestyrelse,

Følgegruppen for Mellemformer (Frederiksberg Kommune),

Psykiatriforeningernes Fællesråd (Region Hovedstaden),

Driftsforum for Børne- og Ungdomspsykiatri (Region Hovedstaden).

 

 
- - o - -
 
Det med småt...
Er du ved en fejl kommet på vores NemTilmeld-mailingliste, som vi bruger til vores arrangementer, eller ønsker du blot ikke at stå på listen længere, så send venligst en venlig mail til KbhFrb@autismeforening.dk med ordet 'SLET' samt dit navn.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >

Kontaktinformation til arrangør

Autismeforeningen København/Frederiksberg
Autismeforeningen Kbh/Frb

Tlf: +45 -
kbhfrb@autismeforening.dk

Kontaktinformation til arrangør

Autismeforeningen København/Frederiksberg
Autismeforeningen Kbh/Frb

Tlf: +45 -
kbhfrb@autismeforening.dk