Hop til hovedindholdet

Autismeforeningen København/Frederiksberg logo

En dag med Paul Micallef fra ”Autism from the Inside”


Dato og tid

Onsdag d. 26. juli 2023 kl. 09:30 til 17:00

Tilmeldingsfrist

Torsdag d. 20. juli 2023 kl. 23:55

Sted

KU.BE, Dirch Passers Allé 4, 2000 Frederiksberg KU.BE
Dirch Passers Allé 4
2000 Frederiksberg

En dag med Paul Micallef fra ”Autism from the Inside”


Arrangementsbeskrivelse



Hvad:
Foredrag: En dag med Paul Micallef – inkl. morgenkaffe, frokost og eftermiddagskaffe med kage.

Paul vil holde to oplæg. Det første oplæg vil være særligt rettet til voksne autister, mens det andet vil være mere rettet mod forældre og pårørende til autistiske børn og unge. Begge oplæg vil forhåbentlig være relevante og interessante for alle deltagere, selvom fokus vil ligge lidt forskelligt. Man er velkommen til at deltage i begge oplæg, eller udvælge det man finder mest relevant.
Paul taler engelsk. (Se program længere nede ad siden).

Hvem:
Paul Micallef er kendt for sin kanal ”Autism from the Inside” på YouTube, og for at holde årlige online konferencer, hvor dygtige specialister i autisme fortæller om deres arbejde. De fleste konference-talere er selv autister. 

Find Pauls youtubekanal her: www.youtube.com/@autismfromtheInside

Paul Micallef er en sendiagnosticeret autist fra Australien, der gennem en årrække har udgivet videoer på YouTube om autisme set, forklaret og forstået indefra. Paul er i Europa denne sommer, og Autismeforeningen Kbh/Frb og NAUK Kbh har lavet en aftale med ham om, at han kommer til København for at tale for og med medlemmer af Autismeforeningen Kbh/Frb, NAUK Kbh og andre interesserede.

Hvornår:
Onsdag den 26. juli kl. 9.30 til senest kl. 17.
(Du er velkommen til at komme og gå til arrangementet, som du vil)

Hvor:
KU.BE
Dirch passers Allé 4
2000 Frederiksberg

Vi har booket lokaler i KU.BE: Performancesalen og et tilstødende lokale, PULS (-Ikke Kuturhuset Pulsen!). Begge lokaler er på 1. sal.
Selve Pauls oplæg vil foregå i Performancesalen, og forplejning vil blive serveret i PULS-salen – og det er også her, man vil kunne finde et roligt hjørne undervejs, hvis man trænger til en pause. Der er også mulighed for at gå udenfor.

Vi vil sætte skilte op og/eller have frivillige ved indgangen, som kan vise vej til de rigtige lokaler.

Hvordan:
En del af arrangementet vil foregå som klassiske oplæg, hvor man som deltager bare kan læne sig tilbage og lytte til de kloge ord fra scenen. 

Vi vil dog gerne engagere vores deltagere, og det gør vi bl.a. ved at bruge appen Slido. Slido giver bl.a. mulighed for at stille spørgsmål til oplægsholderen på skrift via sin mobiltelefon. Mere info om Slido vil blive givet på dagen.

Det er også vores håb, at deltagerne vil benytte lejligheden til at tale med hinanden. Vi har tilsammen en masse erfaringer, viden og indsigt – og sikkert en masse ubesvarede spørgsmål – som vi kan berige hinanden med.

Det er naturligvis helt frivilligt, hvor meget man vil involvere sig! Man må gerne være med på ”en lytter” hele dagen, og man må til hver en tid trække sig og holde pause – og tage hjem, når man har fået nok.

Tilmelding:
Du tilmelder dig ved at købe billet her på siden.

A) Alle medlemmer af Autismeforeningens kreds Kbh/Frb kan købe billetter til billetpris kr. 65.
Angiv venligst medlemsnummer.

B) Alle medlemmer af NAUK Kbh kan købe billetter til billetpris kr. 65.
Angiv venligst "NAUK Kbh" i medlemnummerfelt.

C) Er du ledsager, for et af vores medlemmer fra Autismeforeningen Kbh/Frb eller NAUK Kbh, med gyldigt ledsagerkort, kan du deltage til billetpris kr. 65.
Angiv venligst fornavn og efternavn på den person du er ledsager for, i medlemsnummerfeltet.
Ledsagerkortet skal fremvises ved indgangen.


Den 10. juli åbnes for billetsalg for følgende grupper:

D) Alle medlemmer af Autismeforeningens eller NAUKs andre kredse og grupper kan købe billetter til billetpris kr. 250. 
Angiv venligst AF-medlemsnummer eller "NAUK" og by i medlemnummerfelt.

E) Alle autister - med eller uden officiel diagnose - kan købe billetter til billetpris kr. 250.

F) Er du ledsager, for et medlem fra Autismeforeningens eller NAUKs andre kredse og grupper (D) eller for en autist (E), med gyldigt ledsagerkort, kan du deltage til billetpris kr. 250.
Angiv venligst fornavn og efternavn på den person du er ledsager for, i medlemsnummerfeltet.
Ledsagerkortet skal fremvises ved indgangen.

G) Alle som ikke passer ovenstående kategorier A+B+C+D+E+F (Medlem af Autismeforeningen eller NAUK, autist eller ledsager) kan købe billet til billetpris kr. 450.

Der er et begrænset antal billetter, der sælges efter først-til-mølle-princippet.

Vi har som udgangspunkt tillid til, at man tilmelder sig rette priskategori (men forbeholder os samtidig ret til - uden yderlig varsel, at slette tilmeldinger der omgås dette).

Er du ikke medlem af Autismeforeningen, men ønsker at deltage til medlemspris, og derved samtidig støtte autismesagen, så er det muligt at tilmelde sig foreningen via deres hovedsiden, inden du tilmelder dig arrangementet. Se mere her : https://www.autismeforeningen.dk/bliv-medlem/bliv-medlem/

Framelding:
Hvis du bliver nødt til at melde fra igen, så skal du gøre ved, at følge linket fra den tilmeldingsbekræftelses-mail du har modtaget fra os via NemTilmeld, hvor der langt nede i mailen står "Du kan rette eller afmelde din tilmelding via dette link:". Denne gør-det-selv-metode kan benyttes frem til torsdag d. 20. juli 2023 kl. 23:50. NB. Vi har ikke mulighed for at refundere tilmeldingsbeløbet efter denne dato, da køkkenet herefter køber ind til os.
Skulle du blive forhindret efter denne dato vil vi dog stadig meget gerne høre fra dig, så vi ved hvor mange vi bliver i salen - Giv meget gerne besked via mail til kbhfrb@autismeforening.dk hvis du finder ud af at du ike kan deltage alligevel, selvom frameldingsfristen for tilbagebetaling er overskredet.


Hvem kan jeg få hjælp af:
På mail: Inden arrangementet kan du kontakte Tinja fra Autismeforeningen Kbh/Frb på kbhfrb@autismeforening.dk eller Lise fra NAUK Kbh på lise.lotz@gmail.com
Vi kan ikke love at imødekomme ethvert ønske eller behov, men vi skal gøre vores bedste!

Frivillige: Under arrangementet vil vi have frivillige med navneskilte, der kan svare på visse spørgsmål og evt. henvise til andre, der ved mere. Spørg endelig!

Facebook: Vi har oprettet en ”begivenhed” i Autismeforeningen Kbh/Frbs facebookgruppe. Her vil du også kunne stille spørgsmål hvis du er medlem af gruppen/lokalkredsen. https://www.facebook.com/events/1334205587163009

Hvis du er medlem af NAUKs facebookgruppe, kan du også stille spørgsmål der.
(Det er helt gratis og det kræver kun, at du er kvinde og identificerer dig som autist. En officiel diagnose er ikke nødvendig). www.facebook.com/groups/naukkbh

Dagens forventede program

09.30 - 10: Ankomst 
(PULS-salen)
Morgenkaffe/te

10 - 10.10: Velkomst ved Tinja og Lise 
(Performancesalen)

10.10 - 12: Paul Micallef – Oplæg 1
(Performancesalen)

Paul will present to our autistic group on a range of topics including:

  • Masking - and safely unmasking.

  • The 'human' side of autism.

  • 'Social Model' of understanding autism.

  • Safety in disclosing your autistic identity.

12 - 13: Frokost
(PULS-salen)
Der bliver mulighed for at bygge sin egen sandwich, så man ved hvad der er i.
(- Mere info om forplejning igennem dagen kan findes længere nede ad denne side).

13 - 15: Paul Micallef – Oplæg 2
(Performancesalen)
 
Paul will present to our families on a range of topics including:

  • Masking in children.

  • How to support children and young people to self advocate and explore their authentic identity.

  • Supporting young people who reject their autistic diagnosis.

  • Why don't the strategies work for my child? Understanding capacity, burnout and demand avoidance.

15 - 16: Kaffe/te og kage
(PULS-salen)
Mulighed for samtaler med andre deltagere

16 - 16.15: Tak for i dag!
(PULS-salen)

16.15 - 17
(PULS-salen)
Mulighed for at hænge ud og tale med de andre deltagere lidt længere.
 
- o -

NB. Mindre ændringer kan forekomme, men vil i så fald blive fremhævet her på siden med mørkeblå tekst.

- o -
 
Forplejning i løbet af dagen:
 
Morgen:
Kaffe/te/vand og en nougatchokolade-croissant (Croissant kun til dem der har bestilt kaffe eller te!).

Frokost (Byg-selv-din-sandwich):
Hjemmebagt (vegansk) rugbrød og surdejsbrød,
4 slags pålæg:
Æg og rejer og citronmayo og karse (ikke blandet sammen).
Nye kartofler m. rygeostcreme og radise (ikke blandet sammen).
Rosastegt kalveinderlår m. remoulade og peberrod og ristede løg (ikke blandet sammen).
Stegt kyllingebryst m. tomat (skive) og karrydressing (ikke blandet sammen).
Det løse: Agurkeskiver, salatblade, gnaver-grønt (stænger af peberfrugt, gulerod, agurk).

Til dem der har bestilt vegetarisk er der desuden:
Kinoa (smagt til med æblevinagrette) og bagte gulerødder (Vær OBS på at dette ikke er til dem der har bestilt 'omnivore', så nix pille til dem! 😉 ).

Allergi/intolerance:
Der er 3 "allergi-salatbokse" til dem der har oplyst intolerance. Derudover må disse 3 personer tilføje fra 'frokost-buffeten' hvad de mener at de kan tåle (NB. Der kan ikke bestilles flere allergi-bokse nu).

Til frokosten er der stadig kaffe/te/vand, samt hjemmelavet hyldeblomstsaft.

Eftermiddag:
Kaffe/te/vand med chokolademuffin (Chokolademuffin kun til dem der har bestilt kage!)

NB. Det er IKKE muligt at ændre på nogen bestillinger efter den 24/7 - Det kan køkkenet ikke klare.
 
- o -

 
Vi håber at se så mange af jer så muligt, til en spændende og lærerig dag!
 
På gensyn...
   
_________________________________________________________
 
 
Autismeforeningen Kbh/Frb er Autismeforeningens lokale kreds i de to store kommuner København og Frederiksberg. Tinja Vandmose er formand for kredsen.

NAUK Kbh er Netværk for AUtistiske Kvinder i København og omegen. Lise Lotz er tovholder i netværket.
 
Er du ved en fejl kommet på vores NemTilmeld-mailingliste, som vi bruger til vores arrangementer, eller ønsker du blot ikke at stå på listen længere, så send venligst en venlig mail til KbhFrb@autismeforening.dk med ordet 'SLET' samt dit navn.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >

Kontaktinformation til arrangør

Autismeforeningen København/Frederiksberg
Autismeforeningen Kbh/Frb

Tlf: +45 -
kbhfrb@autismeforening.dk

Kontaktinformation til arrangør

Autismeforeningen København/Frederiksberg
Autismeforeningen Kbh/Frb

Tlf: +45 -
kbhfrb@autismeforening.dk